Türk turizmine Alman CEO desteği

access_time30 Mayıs 2016 04:57
Mercedes Benz Türkiye'nin ilk kadın CEO'su Alman Seeger, ailesiyle 3 hafta karavanla Türkiye tatili yapacak, "Türkiye güvenli ülke" mesajı verecek
10 ay önce Mercedes-Benz Türkiye’nin ilk kadın CEO’su olan Alman Britta Seeger, eşi ve 14 yaşındaki üçüz çocuklarıyla birlikte 3 hafta karavanla Türkiye tatili yapacak. Seeger'in bu tatille neyi amaçladığı Emre Özpeynirci'nin Hürriyet'teki haberinde yer aldı. İşte o haber:

Terör saldırıları ve Rusya krizi sonrası Türkiye’de turizm sektöründe işler kötü gidiyor. Nisan ayında turist sayısının yüzde 30’a yakın düşmesi, özellikle
Alman ve Rus turist sayısında yaşanan kayıplar sezon için büyük sıkıntı yaratıyor.

Turizm sektörü yetkilileri hükümetten destek beklerken asıl büyük destek ise Türkiye’de görev yapan yabancı yöneticilerden gelmeye başladı. Bu kişiler adeta gönüllü turizm elçilerimiz gibi. Bunlardan biri 10 ay önce Türkiye’ye çalışmaya başlayan Alman Britta Seeger. 1 Ağustos’ta Mercedes-Benz Türk’ün yeni Direktörler Kurulu Başkanı ve CEO’su olan Seeger şu an Türkiye’de otomotiv sektöründeki en üst düzey kadın yönetici pozisyonunda.

Göreve geldiğinden bu yana seçimler, siyasi belirsizlik, terör saldırıları Rusya krizi gibi çok yoğun bir gündemin içinde kendini bulan Seeger, 5 ay önce Güney Kore’deki tecrübelerinden yola çıkarak ‘Türkiye’de korkmuyorum’ açıklamasıyla dikkat çekmişti.

HER YERİ GEZİYORUZ

Geçtiğimiz hafta Mercedes-Benz Türk’ün Hadımköy’deki genel merkezinde bir araya geldiğimiz Britta Seeger, ikinci 5 ay içinde Türkiye’ye daha çok alıştığını ve sevdiğini belirterek, şunları söyledi: “Bombalar, saldırılar terör olayları dünyanın her yerinde oluyor. Paris’te Berlin’de.... En son Paris’te patlama oldu, bir sonraki saldırının nerede olacağını kim bilebilir ki. Güvenli ülke algısı kişiden kişiye değişir ama bana ve aileme göre Türkiye güvenli bir ülke. Her yere gidiyoruz, geziyoruz. Tabi ki patlamalardan hemen sonra herkes gibi bizde bir süre merkezi yerleri gitmedik. Ama bu kısa sürdü sonra yeniden İstanbul’u gezmeye devam ettik. Kapalıçarşı’ya gidiyoruz, Sultahmet’e gidiyoruz. Mesela geçen hafta Türkiye’ye gelen arkadaşlarımızla Ayasofya’yı ziyaret ettik. Türkiye turizmi için şu anda en iyi sezona girdik. Özellikle Almanlar bu dönem Türkiye’yi tercih ediyor. Bana Türkiye’nin güvenli olup olmadığını sorduklarında hepsine, ‘Türkiye güvenli gelin’ diyoruz.”

3 HAFTA TÜRKİYE TURU

Güvenli yer algısının kişiden kişiye değiştiğini de kaydeden Seeger, “Mesela bazı Türk arkadaşlarımız yaşanan patlamalardan sonra metroya binmiyor, Taksim’e gitmiyor. Biz ailecek gidiyoruz. Eğer biri sorarsa Türkiye’nin diğer ülkeler gibi güvenli olduğunu söylüyorum. ‘Bir risk var mı’ diye sorarlarsa da Paris ve Berlin’de olduğu kadar diyorum.

Yani biz ailecek tedirgin değiliz ve korkmuyoruz. İstanbul’u ve Türkiye’ye çok sevdik” diye konuşuyor. Zaten Britta Seeger avukat eşi ve 14 yaşındaki ikisi erkek biri kız üçüz çocuklarıyla 3 haftalık yaz tatilini Türkiye’de geçireceklerini söyledi. Hem de karavanla. Seeger, “Hem çocuklarım hem de eşim bu tatili çok istedi. Eşim şimdi bizim için uygun bir karavan kiralamakla uğraşıyor. Karavanla Ege, Akdeniz ve İç Anadolu’yu gezmek istiyoruz. Sahilleri gezip, Kapadokya’yı görmek istiyoruz. Karavanla kamp yapılan yerlerde konaklayacağız. Eğer bu kampları beğenmezsek karavanı istediğimiz sahile yakın yere çekeceğiz. İlginç bir tecrübe olacak” dedi.

İstanbul’da en çok kar yağması şaşırttı

1992 yılında Mercedes’te iş hayatına atılan ve Ağustos 2015’te Türkiye’ye gelmeden önce 3 yıl Güney Kore Mercedes’in başında olan Britta Seeger, “Yeni bir ülkeye gittiğiniz zaman belirli bir alışma süreniz var. Bu bizim için İstanbul’da 3-4 ay gibi kısa sürdü. Çocuklarım okullarına hemen adapte oldu. İstanbul’u çok sevdik ve ilginç deneyimlerimiz oldu. Bizim için en ilginçlerinden biri kışın kar yağmasıydı. Çünkü İstanbul’a gelirken ben böyle bir şeyi hayal etmemiştim. Türkiye’de kar yağdını inanın bilmiyordum. Kar yağınca çok şaşırdık ve Emirgan’daki evimizden bir sürü fotoğraf çekip arkadaşlarımıza gönderdik. Arkadaşlarımıza “Sizin orda kayak yapacak kar bulamazsınız çünkü kar burda diye” mesajlar attım. Biz bu ülkeyi çok sevdik ve çok geziyoruz. Cumartesi günü sabah Emirgan’dan vapura binip Kapalıçarşı’ya gidiyoruz. Kahvaltı yapıyoruz. Büyük keyif alıyoruz” yorumunu yaptı.

Trafikte zamanımı doğru kullanıyorum

İSTANBUL’un trafik problemine ilişkin ise çok büyük bir problem yaşamadıklarını söylen Seeger şunları anlattı: “Özellikle çocuklarım trafik sıkıntısı yaşamıyor. Çünkü sabah 7’de Emirgan’da servise binip 2’de eve dönüyorlar. Almanya’da hukuk bürosu olan avukat eşimde İstanbul’da olduğu zamanlar programını rahat saatlere göre ayarlıyor. Bir tek benim için sıkıntı ama bende alıştım. Benim için biraz Araçta zamanımı doğru kullanmayı öğrendim. Okuyorum, çalışıyorum, telefon görüşmelerimi yapıyorum. Yani trafikte geçirdiğim zamanı doğru kullanmayı öğrendim. Sonuçta İstanbul’da ailem mutlu bende mutluyum. 14 yaşındaki üçüz çocuklarım çok seviyor.”

2016 yılı bizimiçin geçiş yılı

2016 yılında Türkiye’de özellikle ticari araç sektöründe bir geçiş yılı olacağını belirterek, “Euro 6’ye geçişten dolayı toplam ticari araç satışlarında bir düşüş bekleniyor. Bu da normal. Benim tahminin yüzde ticari araçlarda yüzde 50’ye yakın bir kayıp yaşanır ama bu geçişten dolayı normal. Otomobil tarafında ise geçtiğimiz yıla pararel bir satış grafiğinin oluşacağını düşünüyorum. Biz 2016 yılında tüm kamyon ve otobüs ürün gamımızı yeniliyoruz. Bu yıl bizim için çok önemli bir geçiş yılı. İnanılmaz bir yıl olacak. Ticari araç tarafından pazardaki gerileme kadar bir kayıp yaşamayız. Otomobil satışlarında ise yeni rekor beklemiyoruz ama 2015 seviyelerinde kapatacağımızı düşünüyorum. Özellikle pazara sunulan yeni E Serisi’nden çok umutluyuz. 1.6 litrelik motor versiyonu 2017 yılında Türkiye’ye geleceği için otomobilde de satışlarımız aynı paralelde gidecektir. Bu yıl ayrıca SLC ve GLC Coupe gibi güçle araçlarımız var. Sonuçta bu yıl bizim için hem ticari araçta hem de otomobil de geçiş yılımız” diye konuştu.

Kamyon ve otobüs yatırımları artıyor

2016 yılında ürettikleri kamyon ve otobüs modellerinin tümünün yenileneceğini kaydeden Seeger, “Aksaray’da kamyon kapasitesini artırmak için 130 milyon Euro yatırım yaptık. Bu yatırımla birlikte kapasiteyi iki katlayacağız. Kapasite artışından elde edilen üretimi yurtdışına ihraç etmek istiyoruz. Otobüs modellerimiz de bu yıl içinde sırayla yenilecek. Bu konuda da benzer yatırım yapacağız. 2015 yılında Türkiye’de 4 bin 500 otobüs üretip bunun yüzde 80’ini ihraç ettik. Bu başarıyı devam ettirmek istiyoruz. Türkiye, Mercedes’in ticari araç üssü oldu ve kalitesiyle kendini ispatladı” diye konuştu. Türkiye’nin hiç bir zaman Mercedes’in otomobil üretiminde planlamaya girmediğini de hatırlatan Seeger, “Türkiye ticari araçta büyüyecek. Otomobil hiç bir uzun vadeli planda yok“ yorumunu yaptı.
folder_openEtiketler

İlgili Haberler

Türkiye'den elektrikli otomobil atağı: AB'de ilk 5'i zorluyor

access_time28 Mart 2024 11:50

Türkiye, ocak-şubat döneminde gerçekleştirdiği 8 bin 255 adet tam elektrikli otomobil satışıyla, bu alanda AB'de 6'ncı sırada bulunuyor.

Toyota'nın satışları düştü

access_time28 Mart 2024 08:52

Toyota Motor'un küresel satışları şubatta geçen yıla göre %7 düştü.

İngiltere'nin otomobil üretiminde artış devam ediyor

access_time28 Mart 2024 08:00

İngiltere Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği verilerine göre, ülkede otomobil üretimi üst üste 6'ıncı ayda da artış gösterdi.

BYD'den satışlarda %20 hedefi

access_time28 Mart 2024 05:04

BYD, 2024 için 3,6 milyon adetlik satış hedefi belirledi. BYD’nin 2024 yılı için satışlarını yüzde 20 oranında artırmayı hedeflediği belirtildi