Ünlü otomotivcinin tercihi bisiklet oldu

access_time08 Haziran 2015 12:16
İşadamları ve yöneticiler trafiği toplu taşıma ve bisikletle aşıyor. Örnek mi, işte Borusan Otomotiv’den Kağan Dağtekin.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek geçtiğimiz günlerde batılı ülkelerde olduğu gibi işe bisikletle gitmek istediğini belirterek, “Ancak bu ülkede terör örgütleri var” açıklamasını yapmıştı. Evet, bu konuda hükümet yetkilileri güvenlik nedeniyle bisiklete veya motosiklete binmeyi tercih etmeyebilir ama bahsettiği batılı ülkelerde de terör riski yok mu? Örneğin İngiltere veya Fransa’da. Bu riskin olduğunu son yıllarda yaşanan bombalı saldırılarda net olarak gördük. Ama buna rağmen İngiltere Başbakanı David Cameron bisiklete, Fransa Cumhurbaşkanı Hollande ise motosiklete binmekten vazgeçmedi. Vazgeçmeye de niyetleri yok gibi. Hayır, bırakın tasarruf etmeyi Türkiye’de büyük şehirlerde bisiklet veya motosiklet tek kurtuluş olmaya başladı. İstanbul’da her geçen gün içinden çıkılmaz bir hal alan trafikten kaçmak için resmen başka çare kalmadı. İstanbul, 7 tepe olduğu için bisiklete binmek belli bölgelerde çok zor görünse de merkezi yerlerde artık işadamları bile makam aracı yerine bisiklet veya toplu taşıma tercih etmeye başladı.

ULAŞIM ALIŞKANLIKLARI

Emre Özpeynirci’nin Hürriyet’teki haberine göre Borusan Otomotiv Premium Kiralama’nin Genel Müdürü Kağan Dağtekin de aynen bu düşüncede hareket eden bir yönetici. Ofisi Taksim’deki Süzer Plaza’nın altında. İşi fiyatları 70-80 bin Euro’dan başlayan ve 300 bin Euro’ya çıkan BMW, Land Rover, Jaguar ve MINI markalarının lüks modellerini kiralamak. Yılda 3 bine yakın araç kiralıyor ki, bu işi ‘Haute Couture’ (terzi usülü) yapıyor. Yani herhangi bir showrooma gelen müşteriye istediği özelliklerde istediği donanımda aracı anında kiralayabiliyor.

BİSİKLETLE HIZLI METRO

Buraya kadar herşey normal. Profesyonel bir yönetici, işini iyi yapıyor, hızla büyüyor. Ama ya iş bittiğinde veya ofisinden toplantıya gitmek istediğinde? İşte bence asıl güzel tarafı burası. Bunu Dağtekin’in ağzından dinleyelim: “Ben Fenerbahçe’de oturuyorum. İşim gereği makam aracım ve şoförüm var. Ama Taksim’deki ofisimden evime bisikletle gidiyorum. Ofisten bisikletle Beşiktaş’a gidip vapura biniyorum. Vapurdan inince hava güzelse eve bisikletle devam ediyorum. Eğer hava şartları kötüyse, trafiğin olmadığı saatte şoförü önceden Kadıköy’e gönderiyorum. Beni iskeleden alıyor. Bisikletim katlanabildiği için bağaja koyup eve gidiyorum. Gün içinde Maslak’ta veya başka bir yerde toplantım varsa, yine bisikletle metroya biniyorum. Bisiklet olduğu için metro duraklarını hızlı geçiyorum ve kısa sürede toplantıma ulaşıyorum. Aksi takdirde İstanbul’da artık trafiğe girince toplantıya yetişememe riski çok fazla.”

Elektrikli otoyu şarjıyla veriyor
Kağan Dağtekin, BMW’nin elektrikli modelleri i8 ve i3’ü de kiraladıklarını belirterek, “Bu otomobillerin kiralanması normal işimize göre daha karmaşık zira müşterilerin ek ihtiyaçları oluyor: Şarj etme ve uzun yol seyahatleri için ikinci bir otomobil. Bu ihtiyaclara paralel, elektrikli otomobillerimizi özel bir ek hizmet paketiyle kiralıyoruz. Ülkemizin önde gelen şarj networklerinden biri ile yaptığımız işbirliği sayesinde aylık 2000 dakika şarj (yıllık 15-20bin km kullanıma eşdeğer) ve her yıl 30 gün BMW 3 serisi otomobil kullanım hakkı hediye ediyoruz” dedi.

BUTİK OTEL HİZMETİ

Türkiye genelinde 2014 sonu itibarı ile toplam 6 bin BMW markalı kiralık otomobil bulunuyor. Bunun 2 bin 800 adedini Borusan Otomotiv’in kiralama şirketi ‘Premium Kiralama’ gerçekliştiriyor. Şirketin Genel Müdürü Kağan Dağtekin, “Bu bağlamda lüks filosu en geniş kiralama şirketiyiz ama amacımız en büyük olmak değil, en iyi müşteri deneyimini yaşatmak” diye konuşuyor. Yıl sonunda 3 bin, 3-4 yıl içinde de 5 bin araç kiralama hedeflerinin olduğunu kaydeden Dağtekin şöyle konuşuyor:

HAUTE COUTURE İŞ

“Tahminimizden daha hızlı başlayan 2015 yılında 220 milyon TL yatırım ile 200 milyon TL ciro üretmeyi öngörüyoruz. Otomobillerimizin plakalarında reklam yapmıyoruz, çok göz önünde olmak gibi bir gayemiz yok ama bugün ülkedeki en geniş üst segment otomobil filosuna sahibiz. Müşterilerimiz bir yandan bizim üyelerimiz; zira bir aile ve kulüp havasında çalışıyor, kendileri ile yakın ilişki kuruyoruz. Hizmet seviyemiz ve ürün çeşitliliğimiz alışılageldik kiralama hizmetinden daha geniş. Kıyaslamak gerekirse büyük bir otel ile butik bir Kuzey Ege otelini düşünebiliriz... Hedeflediğimiz müşteri grubu işte bu yüksek hizmet seviyesini ve özel ayrıcalıkları, hoş sürprizleri arayan kişilerden oluşuyor. Hedeflediğimiz müşteriler kullanacağı otomobili kendi seçmek isteyen, bu inisiyatife sahip kişiler. Bir başka deyişle ‘kendi işinin sahibi patronlar’. Dolayısıyla, küçük işletmeler ve kendi işinin sahibi olan girişimciler ile doktor, avukat, eczacı gibi meslek grupları müşteri portföyümüz içinde ağırlıklı yer alıyor. Müşteri başına otomobil adedi sektör genelinde 6.6 iken bizim oranımız 1.7. Bu bağlamda butik ve kişiye özel (haute couture) kiralama hizmeti sunuyoruz diyebiliriz.”

İSTEDİKLERİNDE BİSİKLET VE PORTBAGAJ ÜCRETSİZ

Kağan Dağtekin, kişiye özel kiralamadan kastettiklerini ise şöyle sıraladı;
Müşterilerimizin en çok önem verdikleri konu; hazırda bekleyen, standart özellik ve renkteki bir otomobili değil de kendi diledikleri otomobili kullanmak istiyorlar. İşte bu bizim en kuvvetli olduğumuz alan. Bu sayede, koltuk derisinin renginden tutun müzik sisteminin hoparlör sayısına kadar otomobillerini tasarlama ayrıcalığına sahipler.
Tüm kiralama konforuna ek olarak; üyelerimize ücretsiz olarak otomobil üzeri Portbagaj, Kayak Taşıma sistemi gibi ürünlerimizi de sunuyoruz. Tatile giderken basit gibi görünen, yılda 1-2 defa ihtiyaç duyacağınız bu setleri hem satın alması pahalı hem de saklaması kolay değil. Üyelerimiz için bu dertleri ortadan kaldırdık. Tek telefonla ihtiyaçlarını gideriyoruz. Yeni devreye aldığımız bir hizmet olarak da üyelerimiz BMW bisikletlerden ücretsiz olarak istifade edebiliyorlar. Üstelik taşıma aparatı ihtiyaçları varsa onu da çözüyoruz.”
folder_openEtiketler

İlgili Haberler

Uber'e 250 milyon sterlinlik dava şoku!

access_time02 Mayıs 2024 09:08

Uber'e Londra'daki taksi sürücülerinin 250 milyon sterlinlik dava açacağı bildirildi.

LPG'ye indirim geliyor

access_time01 Mayıs 2024 17:32

LPG'ye yarın geceden itibaren geçerli olmak üzere 1 lira 64 kuruş indirim geleceği aktarıldı.

Elon Musk, Tesla’da 500 kişilik ekibi işten çıkardı!

access_time01 Mayıs 2024 17:27

Elon Musk, Tesla'nın elektrikli araç şarj istasyonu ağını yöneten yaklaşık 500 kişilik ekibi işten çıkardı. Bu ani kararın, şirketin odak noktasını yapay zeka ve otonom...

Bakan Ersoy duyurdu, F1 yarışları Türkiye'ye geliyor!

access_time30 Nisan 2024 11:55

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, 2026 yılından itibaren F1 yarışlarının Türkiye'ye geleceğini açıkladı.